Kανόνες επιχειρηματικής συμπεριφοράς στην Πολωνία

Posted on Posted in Πολωνία

Οι πολιτισμικές διαφορές ανάμεσα σε δύο χώρες παίζουν σημαντικό ρόλο στις συζητήσεις μεταξύ των επιχειρήσεων. Γι’ αυτό πριν προχωρήσετε στην κατάκτηση της πολωνικής αγοράς, πρέπει να γνωρίζετε κάποια πράγματα για την επιχειρηματική της κουλτούρα. Στο παρακάτω άρθρο θα διαβάστε τι πρέπει να προσέξετε κατά την συνάντησή σας με τους συνεργάτες από την Πολωνία.

Να είστε στην ώρα σας

Η συνέπεια ίσως είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στην πολωνική κουλτούρα. Όπως λέει η παροιμία «Ο χρόνος είναι χρήμα», γι’ αυτό οι Πολωνοί δίνουν μεγάλη προσοχή στο πώς το ξοδεύουν και συχνά αναφέρονται στο χρόνο σαν να είναι χρήμα.

Η συνέπεια είναι επίσης ένδειξη σεβασμού προς τον συνεργάτη. Σε περίπτωση που όμως ξέρετε ότι θα αργήσετε, ειδοποιήστε τον συνεργάτη σας εγκαίρως, για να μην δημιουργηθούν παρεξηγήσεις από την αρχή της σχέσης σας.

Πριν πουλήσετε, δημιουργήστε επαφή

Οι Πολωνοί δεν αγοράζουν από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν, μπορεί να είναι καχύποπτοι και δύσπιστοι. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να σας γνωρίσουν πριν ξεκινήσετε την συνεργασία.

Εάν έχετε την ευκαιρία να επισκεφτείτε τον πιθανό συνεργάτη στην Πολωνία, φροντίστε η συνάντηση να είναι σύντομη και να εξηγήσετε περιληπτικά τι είδους συνεργασία ελπίζετε να αναπτύξετε. Θα σας συμπαθήσουν ακόμα περισσότερο αν μεταφράσετε τα έγγραφα, που θα φέρετε μαζί σας, στα Πολωνικά.

Και εάν θέλετε να ξεχωρίσετε από την αρχή της συνάντησης, μάθετε λίγες λέξεις στα Πολωνικά, όπως dzień dobry (καλημέρα), miło mi (χάρηκα), do widzenia (αντίο).

Μην προσβληθείτε από το άμεσο στυλ επικοινωνίας

Οι Πολωνοί δεν κρύβουν τα συναισθήματά τους, ειδικά όταν είναι εκνευρισμένοι, και λένε ευθέως τι σκέφτονται. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται δυσάρεστες παρεξηγήσεις και  ασάφειες.

Αν μετά την συνάντηση, προσκληθείτε σε δείπνο να θυμάστε ότι η συζήτηση θα περάσει σε πιο προσωπικό επίπεδο. Οι ερωτήσεις που θα σας κάνει ο συνομιλητής σας ίσως αφορούν την ηλικία σας, την οικογένειά σας, τα παιδιά σας. Να ξέρετε ότι αυτές οι ερωτήσεις υποδηλώνουν το ενδιαφέρον του συνομιλητή σας για εσάς και δεν είναι απλώς ευγενικός τρόπος για να συνεχιστεί η συζήτηση.

Να απευθύνεστε στον συνομιλητή σας, χρησιμοποιώντας τον πληθυντικό

Στον εργασιακό χώρο οι Πολωνοί χρησιμοποιούν πληθυντικό ευγενείας για να δηλώσουν απόσταση μεταξύ τους, ακόμη και αν γνωρίζονται σε προσωπικό επίπεδο (αυτό ίσως αλλάζει σε μεγάλες εταιρείες που υιοθετούν τα αμερικάνικα πρότυπα να μιλάνε όλοι στον ενικό, από διευθυντές μέχρι γραμματείς). Οι περισσότεροι διαχωρίζουν με αυτόν τον τρόπο την επαγγελματική και την προσωπική τους ζωή. Γι’ αυτό, θεωρείται αγένεια να μιλάτε στον ενικό, εάν δεν σας ζητηθεί.

Εάν σας άρεσε το άρθρο, μοιραστείτε το με τους φίλους σας ή αφήστε σχόλιο παρακάτω.

 

 

 

Είμαι επαγγελματίας μεταφράστρια μεταξύ της αγγλικής, ελληνικής και πολωνικής γλώσσας. Ο στόχος μου είναι να βοηθήσω τις ελληνικές εταιρείες στην ανάπτυξη συνεργασιών με την Πολωνία και στην προσέλκυση καινούργιων πελατών, εταιρικών και ιδιωτών, χάρη στο άψογα μεταφρασμένο υλικό. Επικοινωνήστε μαζί μου για να συζητήσουμε πώς μπορώ να σας βοηθήσω.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *